Gå til indhold
Velkommen til Miss Flora - Leveringstid 1 - 3 hverdage
Velkommen til Miss Flora - Leveringstid 1 - 3 hverdage

Q & A - svar på de mest almindelige spørgsmål

  • Kan jeg medsende et kort sammen med buketten?
    Du kan gratis få vedlagt et kort med din personlige hilsen, som vi vedlægger i forsendelseskassen. Kortet skriver du inde på selve produktsiden, hvor der er et felt øverst til højre med plads til din personlige hilsen. 

  • Hvordan sender I tilkøbsvarer - vaser, slik, chokolade m.m.?
    Hvis varens vægt og fylde muliggør, at den kan ligge i vores specialfremstillede buket-box, vil vi lægge den deri sammen med blomsterne. Det gør sig fx. gældende hvis der er tale om slik eller chokolade. Hvis du derimod har tilkøbt en større tung ting fx en vase eller en flaske vin, vil vi pakke den i en særskilt forsendelseskasse for at sikre, at varen ikke skader buketten under levering. 

  • Kan jeg knytte en kommentar til min bestilling? 
    Ja, det kan du omme i indkøbskurven. Der er et felt, hvor du kan notere, hvis du har specielle instruktioner eller ønsker til din ordre. 

  • Hvordan er buketten pakket under transporten?
    Vi har fået specialdesignet nogle buket-boxe, som passer perfekt i størrelsen til at rumme vores buketter. Boxen er lang (ca. 72 cm), og dermed kan selv vores langstilkede buketter ligge deri. Buketterne er pakket i et lag fedtpapir, og hvis der er meget 'tomrum' i kassen, vil vi fylde op med genbrugs-papirfyld, så buketten ligger fasttømret og sikkert under transporten. 

  • Hvor lang leveringstid er der? 
    Normalt vil vi sende alle ordrer, der bliver placeret på vores webshop samme hverdag, såfremt ordren er os i hænde senest kl. 12. Hvis du bestiller lige op til en højtid eller i tilfælde af ekstraordinær travlhed vil der kunne være længere ekspeditionstid. Vi får afhentet buketter af eksternt fragtfirma hver aften, og de leverer 95% af alle buketter dagen efter, de har afhentet hos os. Fragtfirmaet leverer kun ud til privatadresser og firmaer i hverdagene. Miss Flora er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser ved eksternt fragtfirma. 

  • Kan jeg spore min pakke?
    Så snart vi har afsendt pakken fra os vil du modtage en mail, om at buketten er på vej. I denne mail finder du også et link til tracking af pakken. Hvis du har spørgsmål til din levering eller brug for hjælp til at lokalisere pakken anbefaler vi altid, at du selv kontakter fragtfirmaet direkte. Vi har ikke adgang til yderligere information omkring forsendelsen, end den du kan se via trackingen i linket. Har du behov for yderligere oplysninger anbefaler vi derfor, at du til en start retter henvendelse til fragtfirmaets kundeservice. Hvis ikke du får de informationer du har brug for, er du naturligvis altid velkommen til at rette henvendelse til os. 

  • Kan jeg ønske levering på en bestemt dato?
    Ja, det kan du godt. Vi kan dog ikke garantere leveringsdatoen med 100% sikkerhed. Hvis du har specielle ønsker til en leveringsdato bedes du notere det i indkøbskurven i feltet 'Har du en kommentar til din ordre?'. Vores buketter leveres i 95% af tilfældene hverdag-til-hverdag med eksternt fragtfirma, og vi vil derfor vælge at sende din buket dagen før den ønskede leveringsdato. Hvis du vil være helt sikker på at buketten er fremme SENEST en bestemt dato, notér det da venligst på ordren, så vi kan afsende minimum to dage føre. 

  • Kan jeg bestille en buket til afhentning i en pakkeshop?
    Ja, naturligvis. Idet vores blomster ikke kræver vand, og de desuden er langtidsholdbare, er det ingen udfordring at få dem leveret til en pakkeshop. Du skal bare sørge for at få den hentet inden den bliver sendt retur til os igen - dette sker som regel efter 10 eller 14 dage, men det vil den lokale pakkeshop verificere dig om på sms. 

  • Kan fragtfirmaet stille pakken på min adresse, hvis jeg ikke er hjemme?
    Hvis du på din privatadresse er tilmeldt modtagerflex, vil fragtfirmaet automatisk efterlade pakken på din adresse, såfremt du ikke er hjemme. Hvis du ikke er tilmeldt modtagerflex, men du stadig gerne vil have at posten stiller pakken, så kan du notere det i kommentarfeltet i indkøbskurven. Så laver vi en særskilt leveringsinstruks til fragtmanden. Hvis der ønskes modtagerfles sker dette altid på modtagers risiko, hvilket vil sige at det er for kundens egen regning, hvis pakken bliver beskadiget eller stjålet.
    OBS: der kan forekomme tilfælde, hvor posten på trods af modtagerflex-ordning eller instruks vælger at tage pakken med igen og levere den i nærliggende pakkeshop. Det kan fx være, hvis det skønnes uansvarligt at efterlade pakken pga. enten vejrforhold eller fare for tyveri (fx. hvis fragtmanden ikke har adgang til opgang). I tilfælde af at posten tager pakken med til nærliggende pakkeshop vil du modtage en sms samme dag med information omkring afhentningsmuligheder. Miss Flora kan ikke holdes ansvarlig for evt. levering til pakkeshop, ej heller hvis det modstrider bestillingen. 

 

  • Kan jeg returnere en buket, hvis jeg har fortrudt mit køb?
    Hvis du fortryder købet af din buket kan du umiddelbart efter modtagelse af buketten sende den retur til os. Dette skal ske indenfor to dage af modtagelse, og vi skal have besked om at du ønsker at returnere via mail kontakt@missflora.dk. Kravet for at vi tager imod buketten er, at den skal være i samme stand som ved modtagelse, dvs. den skal være bundet og indpakket i fedtpapir. Hvis du først har haft buketten taget ud af papiret og sat i vase betragter vi den som brugt, og så bortfalder returretten. Det er et krav, at du returnere i samme buket-box, som du har modtaget buketten. Hvis du ønsker at returnere en buket skal du selv forestå forsendelsesudgifter, og vi refunderer ej heller de oprindeligt betalte fragtudgifter. Vi refunderer først pengene til dig, når vi har modtaget buketten og tjekket, at den fremstår som ved afsendelse. 
    OBS: Vores returret gælder ikke ved bestilling af 'Design selv buketter', idet disse laves særskilt på bestilling. 

  • Kan jeg klage og få mine penge retur, hvis buketten ikke holder i 6 måneder. 
    Du har altid ret til at klage, og vi hører meget gerne fra dig, såfremt der er det mindste vi kan gøre bedre. Hvis kvaliteten eller holdbarheden ikke lever op til dine forventninger vil vi gerne høre fra dig, så vi kan gå i dialog med vores leverandør i Holland.
    Dog kan vi ikke tilbyde at refundere en buket, hvis der er gået flere uger eller måneder efter, du har modtaget den. Blomster er et naturprodukt, og både tørrede og præserverede blomster kan reagere på forhold som  temperaturer, lys og de generelle forhold de udsættes for hos dig, og af den årsag kan vi ikke tage ansvar for blomsternes udvikling efter de har forladt os. Nogle faktorer som kan påvirke blomsternes holdbarhed er bl.a. hvis buketterne står i direkte sollys, hvor de hurtigere vil aftage farve og de præserverede blomster hurtigere vil miste væsken. Eller hvis buketter står i et vindue eller tæt på en døråbning, hvor der fx er træk. I så fald vil buketterne kunne miste blomsterhoveder eller stilke som følge af blæst. Buketter som ikke rengøres korrekt vil også kunne tage skade, hvis du fx blæser kraftigt på den med en føntørrer eller tørrer med en klud. Og slutteligt vil buketterne ikke kunne tåle at få vand. Det er derfor meget vigtigt, at du læser den vedlagte pasningsanvisning nøje inden du tager buketten i brug, for at få mest muligt glæde af din buket. 

 

  • Hvad er tørrede blomster?
    Tørrede blomster er blomster, der er blevet tørret efter plukning. Vores hollandske samarbejdspartner har dygtiggjort sig indenfor blomstertørring, og de har derfor helt særlige forhold og teknikker til at bevare det bedste udtryk i blomsterne. Du vil derfor opleve at vores tørrede blomster i høj grad har samme farve og form, som i frisk tilstand. 

  • Hvad er præserverede blomster?
    Præservede blomster er blomster, som efter plukning er blevet præserverede. Præservering er en dehydreringsproces, hvor stilkens naturlige væskeindhold erstattes med en særlig plantenektar, som bl.a. indeholder glycerin. Plantenektaren går ind og binder sig i blomsten i mange måneder, og på den måde indfanger man blomstens levende udseende og udtryk. Plantenektaren er på ingen måde giftig. Man ser eksempler på præserverede blomster, som kan beholde deres levende natur i helt op til 3 år. Præserverede blomster bør ikke stå i direkte sollys eller for tæt på varmekilder.

  • Hvorfor dufter blomsterne?
    Selvom blomsterne er tørrede eller præserverede vil man stadig kunne opleve, at de har noget af deres oprindelige blomsterduft. Den vil med tiden aftage. 

  • Hvordan får blomsterne deres farve?
    De fleste af vores blomster vil have deres flotte naturlige farve. Vores specielle tørreteknik gør, at vi er i stand til at bevare blomstens farve i tørret tilstand. Nogle blomster eller strå bliver dog også farvet med en særlig vandbaseret farve (helt uden skadelige kemikalier), så buketterne opnår et særligt udtryk. 

  • Kan min buket holde længere end 6 måneder?
    Ja, i det fleste tilfælde. I princippet kan du have den stående lige så længe, som du lyster. Det vil være forskelligt hvordan de enkelte stilke i buketten udvikler sig med tiden, men hvis du har nogle få stilke som falmer, visner eller bliver grimme kan du sagtens pille dem ud af buketten med tiden og lade resten af buketten stå så længe du ønsker.
     
  • Kan jeg rengøre min buket?
    Buketten vil med tiden kunne blive støvet, og derfor kan de nemt rengøre den. Du skal dog være forsigtig, idet de tørrede stilke og blomsterhoveder kan ske at være porøse. Hvis du skal rengøre din blomsterbuket kan du forsigtigt blæse på den med en føntørrer, så støvet bliver blæst væk. Du kan også nænsomt bruge en blød støvklud. Slutteligt er det muligt at ryste buketten forsigtigt, så snavs og støv ryger af. 

  • Har i en butik eller lager, hvor jeg kan komme og se buketterne?
    I vores fysiske butik i Randers har vi en lille blomsterafdeling med udvalgte buketter og vaser. Den ligger som en integreret del af Delikatessehusets gavebutik. I butikken er det også muligt at se en blomstertavle, hvor de forskellige blomsterhoveder og stilke hænger. Man kan hér bestille en blomsterbuket, hvor man selv vælger præcis hvilke blomsterstilke der skal indgå. Vi kan ikke garantere at vi altid har tid til at binde buketten mens du er på besøg, for det afhænger af om- og hvor mange blomsterbindere der er på arbejde på forskellige tidspunkter af dagen. Hvis ikke du kan få din bestilte butik med hjem med det samme, kan vi altid tilbyde at sende buketten hjem til dig, eller du kan komme og afhente på et senere aftalt tidspunkt. Selve blomsterpakkeriet ligger ude bag butikken, og her kan du desværre ikke få adgang. 

    Butikken befinder sig her: 

    Delikatessehuset A/S
    Vennelystvej 35
    8960 Randers SØ
    Tlf. 28 94 33 89
    Åbningstider man-fre kl.. 8-17